Είναι παιχνίδι

Το παιχνίδι είναι χάρτης. Είναι περιέργεια. Ανακάλυψη Το παιχνίδι είναι ψηλά, αλλά και κάτω.  Το παιχνίδι είναι όσα φτάνω κι όσα θέλω κάποτε να φτάσω. Είναι σκούντηγμα και χάχανα. Είναι  ο  δικός μου χώρος, είναι χορεύω, είναι χορεύουμε. Είναι όταν μπορώ, αλλά κι όπως μπορώ. Είναι το φως μέσα στο σκοτάδι. Τα χρώματα που παλεύουν με το γκρίζο. Είναι περιπέτεια, Είναι ένα δειλό  όχι. Είναι ένα δυνατό ναι. Είναι μάτια γουρλωμένα. Το παιχνίδι είναι μουσική. Το τραγούδι απέναντι στο θόρυβο. Είναι τεντωμένα αυτιά. Είναι ψίθυροι, αλλά και φωνούλες και τιτιβίσματα και βρυχηθμοί. Είναι ομάδα. Είναι θέλω. Είναι θυμώνω, αλλά και συγχωρώ. Είναι ελευθερία, τάξη, αταξία, κανόνες. Είναι όρια. Όρια παλιά, όρια καινούργια, πιο πέρα. Δε χορταίνεται.  Είναι Μέσα κι έξω από την τάξη. Στο πάτωμα, με χρώμα, με μουσική, με χορό, με παπούτσια ή χωρίς. Είναι στο Παιχνιδαγωγείο.
Έτσι, στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε τις εμπειρίες των παιδιών και το περιβάλλον τους ώστε να μπορούν να εξελίξουν την τάση για παιχνίδι μέσα από διαδραστικά, ομαδικά προγράμματα που κινητοποιούν ταυτόχρονα το συναίσθημα, τη λογική και την κίνηση. Η έννοια δημιουργικότητα, όπως αντανακλάται στο Παιχνιδαγωγείο, αναφέρεται στο να έχεις τις συνθήκες για προσωπική αποτελεσματικότητα μέσα από τη σύνθεση διαφορετικών πηγών κι ερεθισμάτων.
Το παιχνίδι προκαλεί και ταυτόχρονα ικανοποιεί ένα βασικό χαρακτηριστικό των παιδιών, την περιέργειά τους. Την ανάγκη δηλαδή να εξερευνούν και να εφευρίσκουν – που ουσιαστικά είναι το εσωτερικό τους κίνητρο για μάθηση. Ικανοποιώντας αυτές τις ανάγκες μέσα από τη σφαιρική αγωγή συμμετέχουμε ενεργά στην εξέλιξη των παιδιών και στην προσωπική ανάπτυξη των ενηλίκων. Επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να αλληλεπιδρούν με τα παιδιά αλλά και μεταξύ τους, έχουμε επιλέξει να ακούμε και να αξιοποιούμε λέξεις, βλέμματα, γκριμάτσες και συναισθήματα.
Στο Παιχνιδαγωγείο, αυτό το κίνητρο μετατρέπεται σε μια συλλογική εμπειρία μάθησης.