ΔΗΜΟΤΙΚΟ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Το Παιχνιδαγωγείο έχει δημιουργήσει ένα νέο Δημοτικό Σχολείο, το οποίο ανοίξε τις πόρτες του το Σεπτέμβριο του 2017, στο Νέο Ψυχικό. Με στόχο να φέρει το παιχνίδι στη φυσική του θέση, στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας, το Παιχνιδαγωγείο είναι ένα σχολείο… για παιδιά.

Πώς μπαίνει το παιχνίδι στο Δημοτικό Σχολείο;

Στο Δημοτικό Σχολείο το παιχνίδι γίνεται η αρχή για εξερεύνηση, για μαθηματικά, για ανάγνωση, για γραφή, για επαφή με τη φύση, για να προχωράς. Είναι το μέσο και η μέθοδος που οδηγεί σε μια σφαιρική παιδαγωγική προσέγγιση. Έτσι, υφαίνοντας διαρκώς τη γνώση με την εμπειρία και με το βλέμμα στοΠλακα εχει εδω κατων υπόλοιπο κόσμο, το Παιχνιδαγωγείο δημιουργεί ένα Δημοτικό σχολείο που παίζει, ερευνά και μαθαίνει. Το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας μεταμορφώνεται σε μικρές εμπειρίες μάθησης και το μάθημα γίνεται μια διαρκής διαδικασία έρευνας με κέντρο το παιχνίδι και την ενεργή συμμετοχή μαθητών και δασκάλων.

 

Το σχολείο με ένα κρυφοκοίταγμα

  • Φωτεινές αίθουσες, όπου τα παιδιά ερευνούν, παίζουν και μαθαίνουν σε μικρές ομάδες.Image may contain: plant, outdoor and nature
  • Συντονισμένη ομάδα ειδικών που δουλεύει με επίκεντρο την οικογένεια.
  • Φυσική αυλή για εξερεύνηση, για εμπέδωση γνώσεων και καλλιέργεια δεξιοτήτων της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Φυσικής Αγωγής και των Μαθηματικών.
  • Εξορμήσεις στη λαϊκή αγορά, στη βιβλιοθήκη, στο φούρνο, στο πάρκο, στο ταχυδρομείο, για πρακτική εφαρμογή των Μαθηματικών και της Γλώσσας.
  • Αίθουσα για παιχνίδι και ελεύθερη έκφραση με τη Μουσική, το Χορό και το Θέατρο.
  • Παιχνίδια και δραστηριότητες STEM που αξιοποιούν τις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας αναπτύσσοντας τη λογικό-μαθηματική σκέψη.No automatic alt text available.
  • Διαφορετικές ξένες γλώσσες γίνονται αφορμή για επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο.
  • Ατελιέ όπου οι ιδέες, η φαντασία και η δημιουργικότητα των παιδιών αποτυπώνονται μέσα από τις εικαστικές τέχνες.
  • Χρόνος και χώρος για ελεύθερο παιχνίδι, το οποίο μέσα από την παρατήρηση και τη συμμετοχή των δασκάλων γεννάει ευκαιρίες για μάθηση, τόσο για τους μικρούς όσο και για τους μεγάλους.

Έτσι, στο Δημοτικό Σχολείο του Παιχνιδαγωγείου τα παιδιά είναι ελεύθερα να εκφράζονται, να ακολουθούν την περιέργεια και τη φαντασία τους. Μπορούν να δημιουργούν μέσα σε ένα δομημένο και οργανωμένο πλαίσιο και να βρίσκουν τις διαδρομές προς όποια γνώση πρέπει ή θέλουν να κατακτήσουν.

 

Το παιχνίδι στην εκπαίδευση

Εδώ και 2400 χρόνια έχει προταθεί από τον Πλάτωνα, να μορφώνονται τα παιδιά παίζοντας. Από τότε και μέχρι σήμερα, πολλοί φιλόσοφοι, ψυχολόγοι και παιδαγωγοί ερευνητές έχουν τεκμηριώσει ότι τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν συμμετέχουν στη διαδικασία με όλες τους τις αισθήσεις, όταν παίζουν.Το σκουληκι πως αναπνεει;

Ωστόσο, σε όλη τη διαδρομή κατασκευής εκπαιδευτικών θεωριών και συστημάτων το παιχνίδι βρίσκεται συνεχώς σε παράλληλο δρόμο με την τυπική εκπαίδευση ενώ σπάνια συναντιούνται για «σοβαρό σκοπό».

Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια, τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής εκπαιδευτική κοινότητα αναγνωρίζουν ότι το παιχνίδι διευρύνει το πεδίο μέσα στο οποίο αναπτύσσονται οι δεξιότητες των παιδιών και είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη μάθηση, ανεξάρτητα από την ηλικία του μαθητή. Επιπλέον, οργανισμοί όπως η Διεθνής Ένωση για το Παιχνίδι (IPA), η UNICEF, η Επιτροπή Υπουργείων Παιδείας του Καναδά, το Εθνικό Σωματείο Εκπαιδευτικών της Μεγάλης Βρετανίας, εισάγουν στρατηγικές που ενθαρρύνουν περισσότερο παιχνίδι στα δημοτικά σχολεία.

  • :